تفاوت تراس و بالکن چیست؟

برخی از افراد بالکن و تراس را یکی می‌دانند و معتقدند که تفاوتی با هم ندارند اما بد نیست بدانید بالکن و تراس تفاوت‌هایی با هم دارند. ما در گویش فارسی کلماتی داریم که معمولاً بدون در نظر گرفتن مفهوم و معنای آن مورد استفاده قرار می‌دهیم. استفاده از این کلمات شاید در نگاه اول تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند اما در مفهوم قضیه فرق میکند. در واقع دو واژه تراس و بالکن در علم معماری هر کدام معنای خود را دارد.

تفاوت‌های اصلی شامل اندازه، محل استقرار آن‌ها نسبت به ساختمان و نحوه ساخت‌شان است. بالکن را می‌توان از الحاقات آپارتمان‌ها دانست که در واقع فضایی دارای سقف است و از یک طرف یا دو طرف رو به فضای بیرون دارد، به بخش‌های بسته بالکن نیم دیوار و نرده می‌گویند. لازم است بدانید مساحت بالکن در مساحت آپارتمان محاسبه می‌شود. تراس که نام دیگر آن بهار خواب است به فضایی غیر مسقف و بدون سقف در معماری گفته می‌شود که مساحت آن ربطی به مساحت آپارتمان ندارد. تراس ها برای اوقات فراغت و استراحت بسیار مناسب هستند.

نحوه محاسبه زیربنای بالکن و تراس

حال به این مسئله می‌پردازیم که زیربنای بالکن و تراس در سند چگونه محاسبه می‌شود. این یکی از سوالات مهم افراد فعال در حوزه ملک است، مخصوصا زمانی که بخواهند خانه بخرند یا قولنامه کنند. مساحت بالکن و تراس در زیربنای ملک این گونه محاسبه میشود:

  • چنانچه بالکن یا تراس از یک سمت بسته باشد، نصف مساحت آن لحاظ می‌گردد.
  • اگر بالکن و تراس از طرفین بسته باشد،۲/۳ مساحت محاسبه می‌شود.
  • اگر از هر طرف، به وسیله شیشه یا دیوار مسدود باشد، تمام سطح آن جز زیربنا محسوب می‌شود.

با ما همراه باشید با مشاوره آنلاین خرید و فروش در وب سایت مازندران ملک🧕🏻 پشتیبانی و مشاوره : 02122919263📲 مشاوره و همکاری : 09194491713📲 آدرس وب سایت : www.seemelk.com 🖥 کانال های
تلگرام و اینستاگرام

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه