نکات مهم هنگام بازدید از ملک

همانطور که قبلا نیز گفتیم، هنگام بازدید و خرید ملک به نکات زیادی باید توجه داشت. یکی از موارد مهم در هنگام بازدید از ملک افراد ساکن در کنار شما یا همسایه‌ها می‌باشد. داشتن همسایه‌ی خوب نقش مهمی جهت آرامش داشتن در خانه دارد. شاید حتی بتوان گفت همسایه‌ی خوب و بی‌حاشیه از مهم‌ترین قواعد خرید خانه باشد. حین بازدید از ملک در این مورد تحقیق کنید. اینکه ببینیم خانه در کدام محله قرار دارد کافی نیست. باید همسایه‌های اطراف یک خانه ویلایی یا ساکن در آپارتمان زمان بازدید ساختمان را در نظر داشت. در این زمینه می‌توان به چند صورت عمل کرد. به عنوان مثال از خود همسایه‌ها در مورد آن محله پرس‌وجو کرد. به هر حال همیشه افراد صادقی پیدا می‌شوند که حقیقت را بگویند. بازدید از ملک به دفعات و در زمان‌های مختلف هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد. هر چه شناخت شما بیشتر باشد، انتخاب بهتری خواهید داشت. اگر خانه مورد نظر آپارتمانی باشد، حین بازدید از ملک به تمیز بودن راهروها و میزان سر و صدای موجود در ساختمان توجه کنید. همچنین دقت به وجود کفش جلوی هر واحد آپارتمان و سالم بودن لامپ‌های راهروها به شناخت شما کمک می‌کند.

نمونه سوال‌هایی که می‌توانید از همسایه‌ها بپرسید

هیچ فردی به اندازه کسانی که در یک آپارتمان یا کوچه زندگی می‌کنند، آن محله یا ساختمان را نمیشناسند اما ضروریست که بدانید چه سوالاتی را می‌توانید از آن‌ها بپرسید.در اینجا می‌توانید با برخی از مهمترین سوالاتی که باید قبل از خرید یک ملک از همسایه‌ها بپرسید آشنا شوید و سرنخ های خوبی حاصل کنید.

  • بهترین ویژگی این محله کدام است؟

شما می‌توانید در مورد ویژگی‌های خوب یا برتری‌ها موجود در محله مورد نظر از همسایه اطلاعاتی را دریافت نمایید. مانند نوع دسترسی‌ها، اماکن تفریحی و موقعیت آینده محله.

  • بدترین ویژگی این محله کدام است

در کنار نکات مثبت، شما می‌توانید این پرسش را نیز مطرح کنید و با اطلاعات بیشتری منزل خود را خریداری کنید.

  • چند سال در این محله زندگی کرده‌اید؟

اگر فردی به تازگی در این محله ساکن شده باشد، شاید منبع و مرجع قابل اعتمادی برای شما نباشد.

  • ارتباط همسایه‌ها با یکدیگر چگونه است؟

ممکن است دیگران، یکی از همسایه‌ها را به عنوان فردی عصبانی یاد کنند. اگر تنها یک فرد این‌چنین باشد چندان مشکلی ایجاد نخواهد کرد؛ اما اگر جو حاکم بر ساختمان، جو لج و لجبازی و دشمنی باشد و گروهی برعلیه گروهی دیگر بوده و دائما با هم در جنگ و جدال باشند، بهتر است این ساختمان را فراموش کنید.

با ما همراه باشید با مشاوره آنلاین خرید و فروش در وب سایت مازندران ملک🧕🏻 پشتیبانی و مشاوره : 02122919263📲 مشاوره و همکاری : 09194491713📲 آدرس وب سایت : www.seemelk.com 🖥 کانال های
تلگرام و اینستاگرام

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه