چرا خانه عوض میکنیم؟

مانند هر کسب و کار ریسک پذیری، فروش خانه نیز به زمان مناسب آن بستگی دارد. بهترین زمان مناسب فروش خانه هنگامی است که بازار مسکن رونق گرفته است و روند مطلوبی را طی می‌کند. در چنین مواقعی شما با خیال راحت نقل مکان می‌کنید و خریدار هم با رغبت و میل بیشتری پول را به شما تقدیم می‌کند. اما، زمان مناسب برای فروش در هر فردی یکسان نیست و به دلایلی که فرد فروشند برای فروش خانه دارد ارتباط پیدا می‌کند. برخی نیز به خاطر فشار محدودیت‌های زمانی که دارند ممکن است قربانی بازار شوند چرا که به هردلیلی نمی‌توانند در فروش خانه خود صبور باشند. با این حال پیدا کردن زمان مناسب برای فروش در یک بازه زمانی مشخص امکان‌پذیر است. برای فروش خانه ایام بهار و تابستان را جدی بگیرید طبق تحقیقات و تجربیات این چند سال، بازار مسکن در بهار و تابستان داغ است و خرید و فروش و جابه‌جایی پول در این دو فصل رونق چشمگیری دارد زیرا در این دو فصل جابه‌جایی‌های زیادی صورت می‌گیرد و خریداران بعد از پیدا کردن خانه‌های مورد نظرشان می‌خواهند قبل از فرا رسیدن فصل سرما و زمستان در خانه‌های جدید مستقر شوند.

در ادامه بد نیست به بررسی عوامل مؤثر در تصمیم خریدار و قیمت فروش ملک بپردازیم. قیمت فروش ملک در کنار قیمت واقعی آن،متأثر از عواملی است که در هنگام تعیین قیمت برای ملکی که قصد فروش آن را دارید باید مورد توجه قرار گیرند تا علاوه بر تعیین قیمت مناسب برای فروش، موفق به فروش فوری خانه خود شوید. این عوامل عبارتنداز:

  • موقعیت ملک
  • حس واقعی خریدار
  • مقایسه ملک
  • فضا یا ویژگی ظاهری ملک
  • وسایل راحتی در خانه (اتاق و امکانات)

موقعیت ملک

اگر خانه ای در یک حومه خوب خریداری کنید به مراتب بهتر است تا اینکه بهترین خانه را در یک حومه با محبوبیت کمتر بخرید. خرید خانه در کنار وسایل نقلیه، مدارس، مغازه ها و اماکن پر بازدید ممکن است خریدار را وادار به انتخاب یکی دیگر از حومه های شهر کند. چنانچه ملک شما در یک خیابان شلوغ باشد بسیاری از خریداران با سر و صدا مشکل خواهند داشت که این مورد بر قیمت فروش نیز تأثیر خواهد گذاشت.

حس واقعی خریدار

اینکه یک محله از محله دیگر بهتر است، بر حس و ادراک مشتری اثر می‌گذارد. آنچه خریدار احساس می‌کند لزوما واقعیت ندارد، اما بر تصمیم نهایی او تأثیر گذار است. به همین دلیل، قیمت فروش دو خانه مشابه در دو سمت خیابان اما در حومه مجاور، ممکن است متفاوت باشد.

مقایسه ملک

بسیاری از مشتری‌ها اینگونه نیستند که با دیدن اولین خانه آن را خریداری کنند. اکثر افراد تعدادی از ملک های حومه های مجاور را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و گاهاً با یکدیگر مقایسه می‌کنند. به همین دلیل، بسیار مهم است که قیمت فروش ملک پس از تحقیقات دقیق در مورد قیمت‌ املاک مشابهی که در همان منطقه در سال قبل به فروش رسیده‌اند و همچنین قیمت ملک‌های مشابهی که در آن نقطه به‌موقع در بازار به فروش رسیده‌اند، تعیین شود. در این زمینه یک مشاور املاک خوب می‌توانند تجزیه و تحلیل درستی از بازار را به شما ارائه دهد.

فضا یا ویژگی ظاهری ملک

خریداران مشتاق هستند تا هزینه بالاتری را برای خانه کوچکتر اما با ظاهری بهتر هزینه کنند تا اینکه یک خانه فرسوده یا در کنار جاده خریداری کنند. بنابراین مراقبت و نگهداری از ملک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تا زمانی که قصد فروش ندارید از تعمیر و نگهداری غافل نشوید، چرا که انجام این کار به یکباره بسیار گران تمام می‌شود.

وسایل راحتی خانه (اتاق و امکانات)

خانه ای با امکانات و محل اقامتی بیشتر به مراتب مشتری و قیمت بیشتری خواهد داشت. اکثر خریدارانی که به دنبال خانه خانوادگی هستند، حداقل به ۳ اتاق پذیرایی، ۳ تا ۴ اتاق خواب، ۲ حمام (که یکی از آنها باید حمام اصلی باشد)، یک آشپزخانه و یک منطقه سرپوشیده برای سرگرمی نیاز دارند. هنگام تمدید دارایی خود این را در نظر داشته باشید که اتاق جکوزی یا مواردی از این قبیل، تنها در صورتی ارزش ملک شما را افزایش می‌دهند که خریدار، آن موارد را درخواست کند و به آن‌ها نیاز داشته باشد.

با ما همراه باشید با مشاوره آنلاین خرید و فروش در وب سایت مازندران ملک🧕🏻 پشتیبانی و مشاوره : 02122919263📲 مشاوره و همکاری : 09194491713📲 آدرس وب سایت : www.seemelk.com 🖥 کانال های
تلگرام و اینستاگرام

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه